Intervju-underlaget skulle kunna vara mer riktat?

Efter att ha genomfört en intervju, under viss tidspress, upptäckte jag (Joel Purra) hur liten kopplingen var mot något "interaktionsdesignsmässigt" i både frågorna och svaren.
Det kanske bara är mitt inlåsta datanördstänk och nog för att vi är sex stycken, men om vi alla intervjuar minst en person och ställer "bättre" frågor så kommer vi nog bli överraskade! Kanske kan man klämma in några frågor om vad som behövs, och försöka leda det lite mot att det inte ska vara en direkt köksmaskin i stil med en köksassistent eller en gasspis. Mekaniska köksmaskiner finns det folk som är bra på att tänka ut, men klipska elektronikprylar, små program eller hemsidor är närmare vad jag tänker mig att den här kursen går ut på.
Inspiration skadar aldrig - vilka frågor bör man ställa? En fråga för morgondagens gruppmöte, tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Håller med men vi måste tänka på att det vi vill göra är att förstärka känslan av trendighet, inte hjälpa dem att komma ihåg recept el. dyl. Värt att fundera på hur man bättre får fram känslan av trendighet i intervjuerna.

2009-09-02 @ 11:24:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0