Intervju med "Lars", 29 år

Lars är en nära 30 år man som tycker mycket om att resa och är väldigt utåtriktad i samhället. Han har provat många matkulturer och äter ofta ute på restaurang. Senaste tre åren har han arbetat på ett möbelvaruhus och bor centralt i stan tillsammans med sin sambo.

Vad är trendigt inom matlagning?
Jag tycker att sushi är och har varit väldigt trendigt senaste åren, dock inte någon annan japansk mat. Sedan tycker jag också att bulgur och quinoahar blivit alltmer populärt till bland annat sallader.

Vad är trendigt när det gäller restauranger?
Att använda en ljus inredning är något som de flesta kommit att börja använda i restauranger. Jag tror också att det kan bli populärt att sitta nära kocken och se på när denne tillagar maten.

Vad har du i köket som du tycker är häftigt/trendigt?
Trendiga saker i köket tycker jag är pajformar, det har blivit väldigt populärt åtminstone i min bekantskapskrets att baka pajer. Även wokpanna och vassa krögarknivar har blivit inne.

Har du något föremål/ingrediens du skulle vilja ha i ditt kök? Varför?
Nej inget jag kan komma att tänka på.

Har du varit på matmässa någon gång? Nej: Varför inte?
Nej jag har aldrig känt till någon i min närhet eller så har jag inte känt till det i tid.

Finns det något du tycker är trendigt vad gäller drycker?
En dryck som jag tycker börjar bli trendig är sånna där indiska yoghurtdrycker, tror dom heter lassi. Det tycker jag börjar bli inne som dryck.

Övergripande Varför upplever du det som trendigt?
Det mesta av den inspirationen får jag från restauranger tror jag.


Författare: Johan F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0